Bostońskie Czytanie w klasie 3
Aby zachęcić dzieci do codziennego czytania, w klasie trzeciej od stycznia wprowadzono czytanie „metodą bostońską”. Co to jest i na czym polega?
Zasady są proste i łatwe do wykonania. Dzieci czytały to co chciały( same przynosiły dowolne książki), kiedy chciały( zazwyczaj na początku pierwszej lekcji). Za czytanie nie dostawały ocen, nie było sprawdzianów. Celem takiego czytania było stworzenie małej czytelniczej społeczności. Każdego dnia dzieci słuchały fragmentów książek czytanych przez nauczyciela a następnie w dogodnym dla grupy momencie, czytały po cichu wybrane przez siebie książki przez około 10 minut.
Po kilku tygodniach takiego czytania ,dzieci nabrały nawyku sięgania po książki nawet na przerwach i same dopominały się o ten sposób spędzania czasu w szkole. Dzieci wraz z wychowawczynią p. Lucyną Gołyszny polecają Czytanie Bostońskie, bo pokazuje, że czytać można wszędzie i o każdej porze.
Zasady są proste i łatwe do wykonania. Dzieci czytały to co chciały( same przynosiły dowolne książki), kiedy chciały( zazwyczaj na początku pierwszej lekcji). Za czytanie nie dostawały ocen, nie było sprawdzianów. Celem takiego czytania było stworzenie małej czytelniczej społeczności. Każdego dnia dzieci słuchały fragmentów książek czytanych przez nauczyciela a następnie w dogodnym dla grupy momencie, czytały po cichu wybrane przez siebie książki przez około 10 minut.
Po kilku tygodniach takiego czytania ,dzieci nabrały nawyku sięgania po książki nawet na przerwach i same dopominały się o ten sposób spędzania czasu w szkole. Dzieci wraz z wychowawczynią p. Lucyną Gołyszny polecają Czytanie Bostońskie, bo pokazuje, że czytać można wszędzie i o każdej porze.