Akcja "Jak nie czytam... "
„Jak nie czytam, jak czytam”
W środę 7 czerwca uczniowie i nauczyciele naszej szkoły przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji masowego czytania "Jak nie czytam, jak czytam". Akcja została zorganizowana przez Towarzystwo Nauczycieli i Bibliotekarzy Szkół Polskich oraz redakcję miesięcznika „Biblioteka w Szkole”. Zebraliśmy się na sali gimnastycznej, gdzie z-ca dyrektora szkoły pan Dariusz Gołyszny rozpoczął czytanie książki „Porwanie Baltazara Gąbki” Stanisława Pagaczewskiego. Kolejne fragmenty czytała pani Alicja Szkutek – pedagog szkolny oraz Agnieszka Sztwiertnia - bibliotekarz. Dzieci miały możliwość sprawdzenia siebie, bowiem nauczyciele zadawali pytania dotyczące przeczytanych fragmentów . Następnie każdy uczeń przez 10 minut, po cichu czytał swoją książkę. Na koniec Patrycja Papaj, która zgłosiła się na ochotnika, opowiedziała kilka zdań o swojej książce. Głównymi celami akcji jest zwrócenie uwagi na diagnozowany przez coroczne badania Biblioteki Narodowej systematyczny spadek czytelnictwa wśród dorosłych Polaków (powyżej 15. roku życia) i wykorzystanie masowej akcji do pokazania większej aktywności czytelniczej dzieci i młodzieży. Promocja czytania książek wśród uczniów, inicjowanie mody na czytanie, wspieranie dzieci i młodzieży aktywnych czytelniczo. Podkreślenie konieczności tworzenia przez środowiska szkolne, władze lokalne i struktury państwa warunków do skutecznej edukacji czytelniczej w szkołach i ułatwiania dzieciom oraz młodzieży dostępu do atrakcyjnej dla nich literatury.
W środę 7 czerwca uczniowie i nauczyciele naszej szkoły przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji masowego czytania "Jak nie czytam, jak czytam". Akcja została zorganizowana przez Towarzystwo Nauczycieli i Bibliotekarzy Szkół Polskich oraz redakcję miesięcznika „Biblioteka w Szkole”. Zebraliśmy się na sali gimnastycznej, gdzie z-ca dyrektora szkoły pan Dariusz Gołyszny rozpoczął czytanie książki „Porwanie Baltazara Gąbki” Stanisława Pagaczewskiego. Kolejne fragmenty czytała pani Alicja Szkutek – pedagog szkolny oraz Agnieszka Sztwiertnia - bibliotekarz. Dzieci miały możliwość sprawdzenia siebie, bowiem nauczyciele zadawali pytania dotyczące przeczytanych fragmentów . Następnie każdy uczeń przez 10 minut, po cichu czytał swoją książkę. Na koniec Patrycja Papaj, która zgłosiła się na ochotnika, opowiedziała kilka zdań o swojej książce. Głównymi celami akcji jest zwrócenie uwagi na diagnozowany przez coroczne badania Biblioteki Narodowej systematyczny spadek czytelnictwa wśród dorosłych Polaków (powyżej 15. roku życia) i wykorzystanie masowej akcji do pokazania większej aktywności czytelniczej dzieci i młodzieży. Promocja czytania książek wśród uczniów, inicjowanie mody na czytanie, wspieranie dzieci i młodzieży aktywnych czytelniczo. Podkreślenie konieczności tworzenia przez środowiska szkolne, władze lokalne i struktury państwa warunków do skutecznej edukacji czytelniczej w szkołach i ułatwiania dzieciom oraz młodzieży dostępu do atrakcyjnej dla nich literatury.